lørdag 11. desember 2010

Gavetips!



I dag skal julemannen øse ut av sin julevisdom. Dere som sliter med å finne gaver som er personlige, ikke for dyre samtidig som de virkelig blir satt pris på trenger min hjelp.

Her er mitt råd: Tenk deg at du er den personen du skal kjøpe til. Hva hadde du hatt lyst på da? Det høres kanskje latterlig selvsagt ut, men hvis du observerer hva som blir gitt er det overraskende mange som bommer her. Hva en person trenger og har lyst på er to forskjellige ting!

Et konkret råd er å tømme datamaskinen for bilder. Lag en kalender (har du mac er det en bra funksjon på iphoto men det må nok bestilles nå). Print ut masse bilder og lag et fotoalbum. Orker du ikke lime inn bilder i et album kan du kjøpe et album med plastlommer. Det går forbausende fort. Er du lat/fattig/har dårlig tid kan du printe ut ett stort bilde og ramme det inn. Har du lite bilder tilgjengelig kan du til og med finne noen på facebook.

Denne julen kommer mor til å få klump i halsen. Lykke til!

4 kommentarer:

  1. Jo ja.. bilder er fine, men ikke alle syns, det er en god ide når de får bilde av meg i poster-størrelse..
    Mitt tips til de, som sliter med ideer (for det er helt sant, Sveinung- det er STOR forskjell, hva man ønsker og hva man trenger): kjøp konsert-billett! Da kan du slå 2 fluer med en smekk (eller hva man sier)- du har en, som blir på konsert med deg og samtidig gleder den andre med en kulturell opplevelse.
    Så kan man jo velge, om man kjøper billetten i egen interesse eller velger en konsert den andre har faktisk lyst på..
    Jaja.
    Ellers må jeg anbefale følgende norske forfattere (en bok er alltid ønsket?): Karl Ove Knausgård (må jo ikke være "min kamp"- "en tid for alt" er STRÅLENDE!) og Karl Frode Tiller.

    Kommer tilbake til det med flere forslag om det trengs :)

    SvarSlett
  2. Karl Frode Tiller står på min ønskeliste allerede! Kulturelle opplevelser er også et veldig bra forslag. De er heldige de som får gave av deg!

    SvarSlett
  3. Hehe, vil du ha gave kanskje du også??

    SvarSlett