fredag 7. desember 2012

Julehilsen fra julemannen 9 år

Hadde internett eksistert da julemannen var ni år gammel hadde nok julebloggen vært full av tegninger.

Jeg tegnet over alt. I mattebøkene tegnet jeg små tegninger ved siden av regnestykkene. På handlelistene til mor og far tegnet jeg matvarene som skulle handles inn. I avisene tegnet jeg løstenner og sorte poser under øynene på politikerne. Tegning kunne legges til det meste og utrykke hvilken som helst følelse.

Var jeg sint på noen, en lærer for eksempel, lagde jeg en satirisk tegning som latterliggjorde han og hans måte å være på. Ville jeg bevise at jeg ikke var en liten drittunge brukte jeg tegning til å tøffe meg. Jeg og en kamerat illustrerte en hel kladdebok med skumle tegninger av skjelletter, blod og spøkelser.

Ville jeg være ekstra snill med noen lagde jeg et kort.


 Her har jeg har kombinert julens verdslige symboler med de religiøse. 


Nissen har nemlig en liten overraskelse.







Tadaaaaaa!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar